Bulletpoint copywriting

0
44

Is het jou ook opgevallen dat pubers van nu veel beter in Engels zijn dan wij vroeger waren?

Een van hun stopwoordjes is ‘cringe’.

De website die van cringe een unique selling point heeft gemaakt, is fmylife .com.

Mijn oog viel daar op dit korte berichtje met de titel ‘Creeped out’:

“Today, my mom came in my room to give me a goodbye kiss. Out of pure instinct, from hours of doing this to my girlfriend in this exact same spot, I held the kiss way longer than what a mother-son kiss should last. My mom actually had to tell me to “let go” before I let her leave. FML”

Het is een beetje pijnlijk als je de juiste boodschap stuurt naar de verkeerde doelgroep.

Want zoals de grote Dan Kennedy altijd herhaalt: in marketing gaat het om de message to market match.

Vind precies de goede klanten voor jouw dienst of training, en ga dan zo hard met ze bonden dat je elkaar nooit meer los wilt laten.

De lekkerste manier om te klikken met je ideale klanten is door ze nieuwsgierig te maken.

Volgens onderzoekers aan de faculteit Sociale wetenschappen van onder andere de Universiteit Leiden is nieuwsgierigheid een vorm van hersenactiviteit die nog het meeste lijkt op pijn.

En van pijn weten we dat mensen er alles aan doen om die te laten weggaan.

De zoete pijn van de nieuwsgierigheid bevredigen is dus een manier om je klanten op een diep psychologisch niveau in beweging te brengen.

Jouw klanten houden ook van die verleidelijke kriebels.

Een cadeau voor jou, met het papier er nog omheen. Een onverwachte e-mail van je nog-steeds-leuke ex, ongeopend in je inbox. Een nieuw seizoen van je favoriete serie dat pas over 2 weken start.

Nieuwsgierigheid, verrassingen en voorpret zijn het zout in de pap van het leven. Bijna iedereen is er dol op.

Dus waarom gebruik je dat dan niet in je marketing?

Waarom zijn je verkooppagina’s niet bestrooid met nieuwsgierigmakende, verrassende tekstjes waar je klanten rode oortjes van krijgen?

Een kloddertje roze hierrrr, een kloddertje roze daaaaarrrrrr…

Ga los in wat je schrijft en maak je klanten gek van nieuwsgierigheid. Dat versterkt hun band met jou.

Door je pagina’s te vullen met bulletpoints, korte prikkelende tekstjes die raak schieten doordat je één inzicht uit dienstverlening, training of coaching eruit pakt en ze teast met iets dat jij weet maar zij niet.

Als je de formule daarvoor eenmaal te pakken hebt, dan is dit een van de leukste en makkelijkste manieren om je pagina’s te vullen.

Heb je geen andere ideeën over wat je op je verkooppagina kunt zetten, vul hem dan letterlijk helemaal met bulletpoints, voeg een aanmeldknop toe en je ziet de sales binnenrollen.

Formules voor het schrijven van bulletpoints zijn goudstaven waard voor wie zichzelf makkelijker wil verkopen en daar nog lol bij wil hebben ook.

Komende maand geef ik daarom 3 van mijn best werkende formules voor bulletpoint copywriting aan de Members van Het Lab, en ik leg uit hoe ze precies werken.

Plus ik geef ze mijn manier om snel op ideeën te komen voor een spervuur aan nieuwe bulletpoints. Die truc heb ik zelf pas kortgeleden ontdekt en sindsdien is mijn toetsenbord een mitrailleur voor het sproeien van fluwelen kietelkogels.

De deadline om te ontdekken hoe je die dingen schrijft, is aanstaande maandag. Want dan sturen we deze nieuwe Masterclass naar de drukker.

Beetje awkward als je te laat bent, want in Het Lab krijg je geen toegang tot eerder verschenen Masterclasses. Want dat zou niet eerlijk zijn voor de Members van het eerste uur die daarvoor betaald hebben.

De link om de deadline te verslaan is www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Het artikel Bulletpoint copywriting is oorspronkelijk verschenen op Schrijven voor internet.

Dit Artikel werd geschreven door Aartjan van Erkel, bekijk hier het volledige artikel

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in