Waarom Bieden Op Producttype Betere Resultaten Oplevert

0
43

 

We zien regelmatig klanten die het belang van producttypen in hun datafeed over het hoofd zien. Het is belangrijk om de producttypen toe te voegen aan jouw feed en ze ook te gebruiken in jouw bestaande biedstrategieën. De reden is omdat dit de frequentie van jouw producten in de zoekresultaten gaat verhogen.

 

Producttype tegenover Google Productcategorie

 

Producttype is hoe je jouw producten in jouw winkelwagen hebt gecategoriseerd. Het is vaak gelijk aan de navigatie op jouw site. Verwar het niet met Google Productcategorie: dat is hun categorisering.

 

Google Productcategorieën worden vaak gebruikt om een bod in te stellen in Shopping Campagnes. In de meeste gevallen zijn deze echter te algemeen. Als je ringen verkoopt dan heb je waarschijnlijk zilveren, gouden en diamanten ringen in jouw assortiment. Een apart bod voor elk van deze drie ringtypen zijn niet mogelijk als jouw bod gebaseerd is op Google Categorieën. Dit komt omdat er maar één geschikte categorie is: ‘Kleding en accessoires > Sieraden > Ringen”.

Dit Artikel werd geschreven door Paweł Fijak, bekijk hier het volledige artikel

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in